Sivun näyttöjä yhteensä

torstai 29. maaliskuuta 2012

Deus Protector Noster! / Sherwood † Real † Media † News™ from Pori 2001-2012



Hood…Robin Hood alias EJsvP  =  Elävän Jeshuan sanan vapaus Pori  (2001-2012)

Asiallinen tobicki!

Useimmat tuntevat Robin Hoodin tarinan, jossa Robin elää väkivaltaisen ja heikoista kansalaisista piittaamattoman sijaishallitsijan valtakunnassa säilyttäen uskollisuutensa todelliselle hallitsijalle, joka on tuon valtakunnan todellinen kuningas. Kun kuningas palaa matkoiltaan ja huomaa sijaishallitsijan elävän omassa ahneudessaan ja toisaalta Robin Hoodin ja muiden kuninkaalle uskollisena pysyneiden joukkojen, niin silloin kuningas palkitsee uskolliset ja rankaisee niitä, jotka olivat jo toivoneet ettei kuningas palaisikaan.

Joissain muissakin tarinoissa valtakunnan kuningas liikkuu kansalaisten keskuudessa tavalliseksi kansalaiseksi pukeutuneena, ottaakseen selvää siitä, ketkä ovat säilyttäneet uskollisuutensa laillista hallitsijaa kohtaan ja ketkä taas juonittelevat ja pyrkivät kahmimaan valtaa itselleen tai kannattavat jotain vääryydellä vallan itselleen anastanutta.

Mielenkiintoista on, että oikeustajumme mukaan kuningas, joka on heikkojen ja hiljaisten puolella, on oikeamielinen ja häntä vastaan juonittelevat tai ahneudessaan elävät ovat pahoja. Tahtoisimme mieluummin samaistua Robin Hoodiin kuin vääryydellä vallan anastaneeseen sijaishallitsijaan, jonka hallinta-aika loppuu kun todellinen kuningas saapuu. Joskus tuntuu kohtuuttomalta, että kuningas viivyttää omaa ilmestymistään juhla-asussa tuomitsemaan väärin tekijät ja palkitsemaan uskolliset. Miksi kuninkaan aina pitää verhoutua tavallisen kansalaisen muotoon ja tarkkailla tilannetta kunnes kaikki lopulta ratkeaa ja oikeudenmukaisuus voittaa.

Tarinat ovat tarinoita, mutta ne kertovat jotain siitä, mikä on oikein. Jos osaisimme katsoa tätä maailmaa toisesta perspektiivistä, niin näkisimme täälläkin elävän hiljaisia uskollisia jotka pitävät kunnianaan toimia oikein, näkisimme myös monia valtaa kahmivia, jotka toivoisivat ettei oikeudenmukaisuus koskaan toteutuisikaan. Haluaisimme väittää olevamme itse niitä oikeamielisiä, mutta jos näkisimme oman toimintamme, niin joutuisimme myöntämään olevamme pahoja. Ehkä asialle olisi tehtävä jotain ennen kuninkaan paluuta, että palatessaan kuningas voisi nähdä meidän olevan uskollisia.


Ja vastauskin:

Tuo ei ole vain tarina. Tässä on eräs vertaus jonka kertoi todellinen Kuningas käydessään ihmisten keskuudessa ihmiseksi pukeutuneena ja se kertoo miten tapahtuu:

Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'

Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Niin kuin kaikki Raamatun ennustukset ovat toteutuneet, niin toteutuu tämäkin.


http://wwnet.fi/users/veijone/tietoisku.htm   Juonittelua oikeamielisiä kohtaan…


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.